ZŠ Podharť, Dvůr Králové nad Labem

Se školou v Podharti snadněji do Evropy

Virtuální prohlídka školy

Škola pohledem dětí

Facebook

logo facebooku

Anglická knihovna

Sponzoři

  Vedení školy děkuje všem sponzorům za věcné i finanční dary.

Na pondělí 12. dubna 2021 jsme se důkladně připravili urychleným prostudováním všech nařízení ministerstva zdravotnictví a školství. Především bylo nutné vytvořit organizační opatření, spojená s návratem žáků 1. stupně do školy. Zajistili jsme tzv. „rotační výuku“ a testování zaměstnanců i žáků na SarsCov2. S akcí tohoto druhu jsme doposud neměli žádné zkušenosti.

Číst dál...

Vážení rodiče,

vzhledem k mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 6. 4. umožňuje škola svým žákům 1. stupně, jejichž rodiče patří do níže jmenované skupiny, aby byli osobně přítomni ve škole i po dobu distanční výuky. Pokud budete mít o tuto nabídku zájem, informujte prosím obratem třídní učitelku Vašeho dítěte.

Od 12. 4. se jedná o rodiče dětí 3. a 5. ročníků, od 19. 4. o rodiče dětí 1., 2. a 4. třídy a nadále dle aktuálních pokynů MŠMT či případné týdenní rotace.

Informace z mimořádného opatření (celý text ke stažení zde):

Pro řešení péče o děti zaměstnanců vybraných profesí platí: v mateřských školách, školních družinách a školních klubech se umožňuje osobní přítomnost na vzdělávání dětem mateřských škol v mateřské škole a žákům 1. stupně základních škol ve školní družině nebo školním klubu, jejichž zákonní zástupci jsou:

  • zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb,
  • pedagogickými pracovníky, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá, nebo
  • pedagogickými pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
  • zaměstnanci bezpečnostních sborů,
  • příslušníci ozbrojených sil,
  • zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví,
  • zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
  • zaměstnanci Úřadu práce České republiky,
  • zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení,
  • zaměstnanci Finanční správy České republiky.

Od 12.4. nastoupí do školy žáci 1., 2. a 4. ročníku.
Od 19.4. nastoupí do školy žáci 3. a 5. ročníků.

Prezenční výuka těchto ročníků se bude střídat po týdnu. Ostatní třídy se vzdělávají nadále distančně dle pokynů vyučujících.

Školám budou distribuovány neinvazivní antigenní testy pro samoodběr. Testování dětí, žáků, studentů i zaměstnanců bude probíhat pravidelně 2× týdně v případě antigenního testování (dle rozvrhu, který si určí daná škola, s odstupem minimálně dvou a maximálně tří dnů školního týdne) Testování dětí, žáků a studentů se vždy provádí bezprostředně po příchodu do školy.

Nepřicházejte do budovy hlavním vchodem, nýbrž vstupem vedle tělocvičny!

  1. Děti, které budou ráno navštěvovat družinu (od 6:30, nejpozději v 7:15 hod.) mají testovací místo v atriu před jídelnou.
  2. Žáci, kteří přicházejí na vyučování, nastupují do školy průběžně (od 7:15, nejpozději do 7:45!). Testovací místnost mají v tělocvičně.

Testování stanovených skupin dětí, žáků, studentů a zaměstnanců škol a školských zařízení bude probíhat s dubnovým návratem k prezenční výuce na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, které níže uvedeným informacím dodává právní závaznost. U skupin dětí, žáků a studentů určených mimořádným opatřením bude přítomnost na prezenční výuce podmíněna účastí na testování. Testování se netýká prezenčně vzdělávaných dětí, žáků a studentů navštěvujících školu nebo školské zařízení za účelem individuální konzultace nebo individuální prezenční výuky.

Obecné informace k testování

§

  • Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví stanoví, že je zakázána osobní přítomnost při vzdělávání, ledaže se výše uvedené kategorie dětí, žáků a studentů, kterých se testování týká, podrobí preventivnímu testování ve školách s negativním výsledkem. Dětem, žákům a studentům, kteří mají pozitivní výsledek testování nebo se testování neúčastní, je nadále zakázána osobní přítomnost na vzdělávání.

Pokud se dítě, žák nebo student neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola sice nemá povinnost zajistit dítěti, žákovi či studentovi distanční způsob vzdělávání dle zákona, ale je vhodné, aby mu poskytla přiměřenou formu studijní podpory – např. posílání týdenních plánů, možnost připojit se do některých hodin on-line, dílčí individuální podpora v rámci pedagogické intervence, využití individuální konzultace atp.

  • Dítě, žák nebo student nemůže být nucen k účasti na testování a neúčast na testování nemůže být jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání. K testování se může dostavit dítě, žák, student nebo zaměstnanec školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.
  • Testování bude probíhat tzv. samoodběrem, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu.
  • V případě testování dětí v předškolním vzdělávání, žáků 1.-3. ročníku 1. stupně ZŠ a žáků škol a tříd zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem a zároveň s touto asistencí souhlasit). Viz níže příloha ke stažení. V takovém případě je nutné uzpůsobit počet osob v testovacím prostoru tak, aby byly dodrženy rozestupy (viz níže “Příprava“). Pro zákonného zástupce či jinou asistující osobu platí výjimka ze zákazu vstupu třetích osob do školy (resp. jedná se o důvod k umožnění vstupu do školy).

Testování se neprovádí u osob, které doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hod., a pokud tyto osoby nemají příznaky onemocnění COVID-19.

Testování se neprovádí u osob, které absolvovaly z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí osoba prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.

  • Testování se neprovádí u osob, které mají vystavený certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku (dále jen "SPC") uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC uplynulo nejméně 14 dní.

Příklad: Žák byl 20. ledna pozitivně testován na COVID_19 RT-PCR testem a následně mu byla nařízena izolace. Ochranná lhůta 90 dnů vyprší 20. dubna. V den nástupu do školy žák předloží potvrzení s datem testu škole. Povinnost testování se na něj nevztahuje až do úterý 20. dubna. V následujícím termínu ve středu 21. nebo ve čtvrtek 22. dubna má žák povinnost se testování účastnit.

V případě pozitivního výsledku testu je třeba pozitivně testovaného izolovat od ostatních osob do izolační místnosti (pozitivně testovaný je vždy izolován od negativně testovaných).

  • V případě, že se pozitivní test objeví ve skupině testovaných jiný než první den prezenční výuky v daném týdnu, vztahují se následující kroky izolace a opuštění výuky na všechny děti, žáky a studenty, kteří byli s pozitivně testovaným v kontaktu v rámci vyučování (vč. školní družiny) v některý z předchozích 2 dnů (i v těchto případech bude pozitivně testovaný izolovaný zvlášť od negativně testovaných).
  • Nezletilý žák/dítě – škola kontaktuje zákonného zástupce, se souhlasem zákonného zástupce (který může být dán i předem) a po náležitém poučení o nutných opatřeních během návratu domů může žák opustit školu, jinak dítě/žák vyčká v izolaci do doby převzetí zákonným zástupcem. Při péči o podezřelého z nákazy je nutné použít ochranné osobní pomůcky touto osobou i zaměstnancem školy.
  • Prostor izolace musí být dobře udržovatelný a dezinfikovatelný, přirozeně větratelný oknem.

Samotné plošné a pravidelné testování má primárně screeningovou funkci, a proto nemůže nahradit další režimová opatření a má sloužit především jako jejich doplněk, který zvyšuje jejich účinnost.

Mgr. Edita Vaňková, ředitelka školy

Přílohy:

Manuál COVID-19 testování ve školách - duben 2021

Pověření zákonného zástupce k asistenci při provádění testu samoodběrem

Kontrolní seznam příznaků covid-19 u dětí, žáků a studentů

Přehled návazných postupů antigenního testování ve školách

Testování - leták pro rodiče 

Milí rodiče a žáci,

od 12. 4. 2021 nastoupí do školy žáci 1., 2. a 4. ročníku,

od 19. 4. 2021 pak žáci 3. a 5. ročníků.

Nezapomeňte se, prosím, co nejdříve přihlásit k obědům.

Dětem na distanční výuce jsou vydávány obědy vždy od 13:00 do 13:30 hodin.

Milí deváťáci, Krajský úřad Královéhradeckého kraje pro vás připravil program pro přípravu na přijímací zkoušky. Letáček s informacemi si stáhněte >>zde<<. 

Od 1. dubna 2021 se mění ceny obědů v naší jídelně, a to takto:

žáci 7 až 10 let: 29,-
žáci 11 až 14 let: 32,-
žáci 15 a více let: 35,-

Děkujeme za pochopení.

Office 365


Office 365 přihlášení

Objednávání obědů

Projekty a granty

 

 

Logo OP VK

 

Logo EU peníze školám

 

Logo Rodiče vítáni

 

 

 

Certifikát Etická škola

 

Logo Ovoce do škol

Copyright © ZŠ Podharť 2021. All Rights Reserved. Webdesign: Eye-T.cz.